Sider

fredag den 30. december 2011

Så kan stofsamlingen blive hjemme

Jeg tror aldrig, at jeg har fået vist denne frem. Men den er faktisk gået hen og er blevet et næsten lige så uundværligt værktøj for mig som min rulleskærer og lineal de sidste par måneder.
Det er en farveskala. 24 kort med hele regnbuen - fra den helt gule, over i den skriggrønne, græsgrønne, grønblå, blågrønne, forbi alle himlens smukke blå farver videre over i de lilla nuancer, fortsættende mod rød, magenta, før den slutter i tre-fire orange-gule farver.

Hvert kort har ud over den klare farve en lang liste med alle de mange toner af farven (beklager, jeg har ikke styr på fagudtrykkene, jeg kigger bare). Derudover også en lang liste af farven, hvor der er blandet sort i, så man kan se, hvordan det påvirker kuløren. For en som mig, der ikke hørte vildt meget efter i billedkunst, er den guld værd, og jeg kan mærke, at den allerede har skærpet min "fornemmelse for farver" betragteligt.

Jeg bruger den til Det Store Projekt, når jeg finder farver. Den er suveræn at have med på indkøb, så jeg ikke behøver at slæbe hele stofsamlingen med for at se, om en ny slags stof passer med det derhjemme. Samtidig har den gode vejledninger for en nybegynder som mig i at skabe sammenhæng og harmoni i patchwork. Altså: en anbefaling herfra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover