Sider

mandag den 14. januar 2013

Så kom der gang i floret

Jep, som jeg viste i går, så har jeg længe været dybt betaget af Natalia Pepes smukke blomstertæpper. Da jeg derfor kiggede efter et rejseegnet projekt til vores Sydafrika-tur, faldt valget naturligt på blomster.
For efter tidligere rejser, hvor jeg har lavet afrikanske blomster-sekskanter, har jeg fundet ud af, at det er praktisk at hækle/strikke mindre projekter, helst af bomuld (uld bliver for varmt), hvor der kræves meget tid/arbejde i forhold til hvor meget, tingene fylder og vejer i bagagen.
Efter nogle tests endte jeg med denne form på blomsterne. Ønsker du en opskrift, så sig til. De er ganske enkle, synes jeg.
Derefter gk det ellers bare derudaf! Mine blomster er ikke så store, nemlig hæklet på pind 3. Men det skulle passe med de rester, jeg har fra mit stoooore tæppeprojekt, hvor jeg har brugt Muskat.


Fordi de er forholdsvis små, skal der vanvittig mange til. Nu må vi se, hvor langt jeg kommer. Har du en ide til, hvordan jeg kan samle dem, så hører jeg meget gerne efter! Der skal en bund på, det ligger fast - men hvordan jeg ellers gør, har jeg ikke afgjort helt endnu.

3 kommentarer:

  1. Det blir FANTASTISK ... ej, skynd dig at hækle....

    SvarSlet
  2. Tak, tante Sød! Jeg tror også, at det bliver godt... Men der er godt nok lang vej endnu!

    SvarSlet
  3. Hej Dorte

    Jeg har prøvet at sende en besked til dig, men jeg kan ikke få det til at virke.
    Jeg vil meget gerne have opskriften på dine blomster.
    Jeg er selv ved at påbegynde at hækle et blomstertæppe af en masse højlandsuld i skønne farver.
    Jeg har blot lidt svært ved at finde den helt rigtige opskrift på de blomster som jeg vil lave.
    mvh, May-Britt

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover