Sider

tirsdag den 26. februar 2013

Æ for ældgammelt sjal

Her kommer en gammel nyhed. For det er efterhånden flere år siden, at jeg strikkede dette kæmpestore sjal til en af mine bedste veninder. Det blev færdig i sidste øjeblik, så jeg nåede aldrig at hæfte ender, før hun fik det. I stedet fortalte jeg hende, at hun selv hurtigt kunne gøre det.
Det har hun så aldrig fået gjort. Så da jeg forleden var på besøg  hos hende, havde hun fundet det frem igen (sådan er det efter flytninger) og jeg fik langt om længe hæftet de otte-ti ender, som manglede.
Hun tog det straks i brug! For man trænger da til god, ulden varme lidt endnu, selv om det på fredag officielt bliver forår.

Sjalet er strikket i en mohair-blanding. Det er virkelig et kæmpe stort sjal - perfekt til at putte sig i. Jeg selv har et i blåt  - og det når jeg har det omkring skuldrene, når det mig næsten til fødderne bagpå.

Jeg er ret glad for det fine, men samtidig enkle mønster. Det er en gammel Kvickly-opskrift. Muligvis kan den stadig findes på Coops hjemmeside under strikkeopskrifter? De havde en del, husker jeg.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover