Sider

tirsdag den 14. maj 2013

Første slagtning af broderi


Det første af broderierne, jeg viste frem forleden, er blevet forvandlet til et indkøbsnet. Broderiet blev slagtet, fuglen overlevede - men hvor var jeg glad for, at jeg valgte at tage fuglen først, før jeg går i gang med svigermors broderi! For det var ikke helt uden udfordringer.

Her er det så i en færdig version. Et fløjlsnet i grå (farverne er desværre ikke helt præcise på billedet) og med ltyserødt foer, der matcher blomsterne.
Jeg måttee dog sprætte op, fordi jeg fik kludret rundt i nogle pyntesyninger, der ikke skulle have været lavet, før jeg syede sammen. IHHH altså! Det er lige det der med at tænke sig om....
Nettet her skal næppe bruges til storindkøb af mælk og mel, men derimod mere til, hvis man lige skal have en bog, et par sutsko eller en værtindegave med ud af døren. Om det skal bruges som gave, vil jeg lige overveje. Det er en mulighed.
Er der stemning for en diy, så sig endelig til :-)
Fakta:
Indkøbsnet syet i babyfløjl med ældre broderi.
Foer af lyserød lagenlærred.
Broderi styrket med vlieseline bagpå.
Nye teknikker: Huske at tænke sig om før pyntesømme. Nogle skal laves før sammensyning - andre efter...

1 kommentar:

  1. Hvor er det blevet fint :) En DIY vil blive rigtig godt modtaget herfra :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover