Sider

mandag den 11. november 2013

tegner med garn4

Egentlig er jeg næsten færdig med det store hønsestrik-projekt - men jeg vil ikke snyde jer for endnu et procesbillede. Så her kommer tegner med garn version fire.
Siden sidst er kattene blevet færdige, og der er kommet biler, fisk, krokodiller, skibe, is, pingviner og svømmende ænder til. Ihh, det er altså hyggeligt og sjovt sådan at tegne med strik!

Mønstrene har jeg fundet rundt omkring på nettet ved at søge på hønsestrik. Nogle af dem har jeg ændret en smule. Andre var lige til at bruge. Enkelte af dem er med tre farver - det drejer sig om bilerne og pingvinerne. Disse er sværere at lege med end de andre. Men selv om jeg er begynder med flerfarvestrik, kunne det stadig godt lade sig gøre.

2 kommentarer:

  1. Wauw!
    - super fedt! - det ser mega kompliceret ud for en ret/vrang strikker som mig ;)

    Camilla

    SvarSlet
  2. Hej Camilla! Tak - men det er nu slet ikke så svært. Fordi man strikker rundt på rundpinde (for at mindske antallet af ender, der skal hæftes), strikker man kun ret. Det foregår så med to tråde hele tiden, men det var faktisk slet ikke så svært, når bare man følger nogle af de gode vejledninger, der ligger rundt på nettet, blandt andet www.paapinden.dk.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover