Sider

torsdag den 5. juni 2014

"Ingen stofkøb i år, basta", sagde ÆgteManden....

Uha uha, det med at flytte var noget af en omgang. Vi brugte en hel uge på at gennemgå alle vores sager, pakke ned og smide ud. Rigtig godt at få ordnet - og Røde Kors blev meget glade for de over 30 bæreposer, de fik lov at hente. Men det hårdeste var nok at pakke alle mine kreasager sammen - og finde ud af, HVOR MEGET jeg har fået sneget ind i den lille toværelses!
For nej, det kunne ikke ligefrem skjules for ÆgteManden. Da det først gik op for ham, hvor mange kasser med garn, stof, tilbehør, papirsager og meget andet, der faktisk var, så lød det bestemt:
"Du får ikke lov at købe stof før næste år!"

Et ældre foto af et ret omfattende stofkøb fra dengang, jeg lavede regnbuetæppet til min mand. Alle disse var dog rester fra Panduro, så det var mere voldsomt i omfang end i pris....
Puha en melding! Men jeg er faktisk temmelig enig med ham - selv om det er svært, når man er lidt stofafhængig. For selv om det er skønt at have så stort et lager, at man altid kan gå i gang med noget, selv om butikkerne lige har lukket til weekend, så er det også voldsomt og lidt unødvendigt med mere end et helt skab med stof. Så derfor:
Projekt Lagerreduktion er hermed sat i gang!

I første omgang så skal jeg have nedbragt lageret med 5 kg stof eller garn (målt i færdige projekter), før LilleManden ankommer sidst i juli. Og det vel at mærke uden at købe nyt stof eller garn  i mellemtiden.
Reglen (min egen, ÆgteManden er ikke lige taget i ed her...) er dog, at jeg godt må købe tilbehør som plade- og fyldevat, skråbånd, mønstre eller tråd, hvis det er nødvendigt for et projekt. Men ikke noget til lager.
5 kg vil næppe batte det store, men det skal være et overskueligt og nært mål for, at jeg kan bruge det til noget. Og så kan man jo altid sætte sig et nyt mål, når det første er opfyldt ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover