Sider

tirsdag den 20. januar 2015

Fehatte

Sammen med vingerne fulgte også et sæt med hat og fe-stav til begge piger.
De var super hurtigt lavet! Her efterfølgende ville jeg ønske, at jeg havde gjort som en anden blogger, jeg så her til fastelavn (kan desværre ikke huske hvem), men denne løsning fungerer også:
Festavene er lavet af mosgummi-stjerner. Har klippet to af mosgummi med glimmer på, og har limet dem om en blomsterpind, sammen med et stykke tyl.
Hattene er lavet af karton, en kvart cirkel med en diameter et stykke over 30 cm, sådan som jeg husker det. Derefter er de sprayet med guld- eller sølvspray, hvorefter de er formet som hatte og limet sammen - med et stykke tyl i toppen. Til sidst er der klipset bånd i hver side af hatten, så den kan bindes fast på hovedet.
Havde jeg tænkt mere, ville jeg have gjort som den anden blogger, der brugte et stykke flot stof og så forstærkede det med vlieseline, sådan at det blev stærkt nok til at "stå oprejst". Men det andet fungerer også, selv om kartonen naturligvis bliver hurtigt grimmere i brug på børneværelset, når det uværgerligt bliver bukket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover