Sider

søndag den 9. august 2015

Hovsakøb af genbrugsgarn!

Ja, jeg havde jo egentlig købestop af garn og stof. For lageret bugner og med mit nuværende kreatempo vil det tage årevis at få brugt sagerne!
Samtidig har jeg faktisk efterhånden fået lidt allergi mod at blive ved med at købe ting. Læste i dag, at det kaldes stuffocation af trendforskere - når forbrugerismen slår bak og man har fået nok af at købe bare for at købe.
Egentlig har jeg aldrig haft det store forbrug af ting og sager - for eksempel ejer vi stort set ingen af de moderigtige dimser, lysestager, vaser og lignende her i huset. Og jeg følger på ingen måde modeluner indenfor tøj og boligindretning. Alligevel er jeg blevet træt af forbrugsræset. Dog uden på nogen måde at være hellig. For jeg køber stadig det, jeg vil have. Jeg vil bare ikke have lige så meget... Og jeg finder i stigende grad det, jeg vil have, på Reshopper, Den Blå Avis eller i genbrugsmarkeder. Ofte er glæden endda endnu større ved at finde det, jeg mangler der, frem for i rigtige butikker.
Men så faldt jeg jo i den anden dag. For i facebook-gruppen Garnsalg var der en rar dame, der solgte ud af hele 1,1 kilo Højlandsuld fra Garnsalg. Og så endda til lav pris!
Min hjerne stod helt af og forbeholdene forsvandt fuldstændigt. For det var både billigt, nærmest genbrug, og stort set alle farverne var præcis dem, jeg selv ville have valgt.
Det kunne jeg ikke stå for. Så nu har står jeg med alt det fine garn og sukker lidt. Både lidt af glæde - for hvor er det bare lækkert (selv om jeg nok kommer til at være noget tid om at få taget mig sammen til at bruge den Gollum-gule...). Men også et lille suk over, at jeg nu igen har proppet flere ting ind i mit liv, når jeg ellers prøver at sortere lidt ud. Jeg er dog overbevist om, at dette garn nok skal være et godt køb. Og så vender jeg ellers tilbage til mit ønske om garnstop - præcis som jeg også prædikede sidste gang.

1 kommentar:

  1. Det er da også et godt køb - og jeg er helt med dig ift at det jo er genbrug - så er det iorden :-) Glæder mig til at se hvad du får strikket - jeg har også planer om at strikke i højlandsuld her til efteråret.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover