Sider

fredag den 21. august 2015

Sigrids dragt

Denne lille, fine dragt blev forleden givet væk til en af mine yndlingspersoner - eller nærmere hendes lille nye datter Sigrid.
Håber er, at den yndige unge dame kan pynte sig med dragten snart, mens vejret er til luftige og lette buksedragter. Eller også senere med et par strømpebukser og en langærmet body under.
Moderen er ikke meget til det alt for tøse-tøsede til sin datter. Derfor faldt valget også på de lyseblå knapper og kantebånd i stedet for det traditionelle lyserøde valg. 

Jeg syede dragten delvis på min syskole i foråret - men for søren da, den tog længere tid end planlagt. Blandt andet på grund af de mange detaljer med pyntestikninger som her på ryggen - og også lukningen forneden. Ved den sidstnævnte var syvejledningen og jeg godt nok ikke særlig gode venner! normalt har jeg ikke de store udfordringer med dem, men denne var - trods det at der var billedvejledning også - helt komplet umulig at forstå.
Skal jeg sy sådan en igen, er der en hel del ting, jeg skal ændre. Men der går nok lidt tid....
Mønstret er fra Symagasinet.


1 kommentar:

  1. Den er vel nok sød, og med rigtig mange fine detaljer :-) Det er ikke altid at syvejledninger giver mening - det ved man bare som regel først bagefter... :-D
    Håber at Sigrid og hendes mor bliver glade for dragten

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover